Amortyzator a produkcja

Do wnętrza zaworów maszyna wprowadza niewielkie stalowe krążki oraz sprężynę, które pomagają kontrolować prędkość roboczą zaworów w zmieniających się warunkach jazdy. Narzędzie tłoczące zgniata końcówkę zaworu, utrzymując sprężynę w odpowiedniej pozycji. Zawór, już poprawnie zabudowany, zamyka dno rurki tłocznej. Podczas produkcji rur, specjalna niezależna prasa wycina okrągłe stalowe pokrywy na końcówkę rury rezerwowej. Do wierzchniej części każdej porywy przyspawane zostaje ucho służąca do zabudowania jej w pojeździe. Rura rezerwowa, wyposażona w jedną ściśniętą końcówkę oraz pokrywę montowaną na drugiej końcówce, zwana jest układem podstawowym.

Układy podstawowe są następnie umieszczane na pasie transmisyjnym, otwartą częścią do góry. W miarę ich przesuwania się po taśmie, rury tłoczne, w których tłoczysko spoczywa na dole, są ostatecznie dopasowane jedna do drugiej. Automatyczne wtryskarki wypełniają prawie gotowe amortyzatory pół-syntetycznym olejem, który opracowano specjalnie pod kątem utrzymywania jego konsystencji, niezależnie od zmian w temperaturze.

W finalnym etapie, w amortyzatorze zabudowany zostaje zespół rotora, składający się ze stalowego tłoczyska, zaworu tłocznego oraz zawieszenia na drugim końcu amortyzatora. Dwie rotujące miedziane elektrody krążkowe spajają układ tłoka z układem podstawowym za pomocą pokrywy. Powstaje w ten sposób zamknięty układ, a olej amortyzatora zostaje zamknięty w środku. Jednak, aby zapobiec gromadzeniu się zanieczyszczeń na tłoku, producent montuje na nim specjalną osłonę: stalową lub gumową obudowę, która sprawia, że brud nie wstrzymuje pracy tłoczyska.

Amortyzator przechodzi następnie ostatnią fazę produkcji polegającą na przymocowaniu mocowań takich jak: tulejki, trzonki, specjalne łączniki lub ich kombinacje w każdym uchu mocującym. Te elementy pochłaniają dodatkowy hałas, wibracje oraz nim zostaną one przeniesione na nadwozie. W końcu, w przypadku niskociśnieniowych amortyzatorów gazowych, ciekły azot zostaje wprowadzony do wnętrza amortyzatorów przed ich zasklepieniem. Ten gaz,zwiększa ciśnienie w amortyzatorze i zapobiega pienieniu się oleju. Amortyzator jest tym samym ukończony, gotów do pomalowania i przetestowania.